Wspomnienie św. Wacława, męczennika.

28 września 2015 r., Poniedziałek
Rok B, I
Dwudziesty szósty tydzień okresu zwykłego

 
Św. Wacława, męczennika
Wspomnienie obowiązkowe
Pierwsze czytanie:
Psalm responsoryjny:
Ewangelia:

PIERWSZE CZYTANIE
1 P 3, 14-17 Nie obawiajcie się gróźb i nie dawajcie się zaniepokoić
Czytanie z Pierwszego listu świętego Piotra Apostoła
Najmilsi:
Jeżelibyście nawet coś wycierpieli dla sprawiedliwości, błogosławieni jesteście. Nie obawiajcie się zaś ich gróźb i nie dajcie się zaniepokoić.
Pana Chrystusa miejcie w sercach za Świętego i bądźcie zawsze gotowi do obrony wobec każdego, kto domaga się od was uzasadnienia tej nadziei, która w was jest.
A z łagodnością i bojaźnią Bożą zachowujcie czyste sumienie, ażeby ci, którzy oczerniają wasze dobre postępowanie w Chrystusie, doznali zawstydzenia właśnie przez to, co wam oszczerczo zarzucają. Lepiej bowiem, jeżeli taka wola Boża, cierpieć dobrze czyniąc, aniżeli czyniąc źle.
Oto Słowo Boże.

PSALM RESPONSORYJNY:
Ps 124 (123), 2-3. 4-5. 7b-8 (R.: por. 8)
Naszą pomocą jest nasz Pan i Stwórca.
Gdyby Pan nie był po naszej stronie, *
gdy ludzie przeciw nam powstali,
wtedy pochłonęliby nas żywcem, *
gdy gniew ich przeciw nam zapłonął.
Naszą pomocą jest nasz Pan i Stwórca.
Wówczas zatopiłaby nas woda, *
potok by popłynął nad nami,
wówczas potoczyłyby się nad nami *
wezbrane wody.
Naszą pomocą jest nasz Pan i Stwórca.
Sidło się podarło, *
i zostaliśmy uwolnieni.
Nasza pomoc w imieniu Pana, *
który stworzył niebo i ziemię.
Naszą pomocą jest nasz Pan i Stwórca.

ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:
Alleluja, Alleluja, Alleluja
Ciebie, Boże, chwalimy, Ciebie, Panie, wysławiamy,
Ciebie wychwala Męczenników zastęp świetlany.
Alleluja, Alleluja, Alleluja

EWANGELIA
Mt 10, 34-39 Kto was przyjmuje, Mnie przyjmuje
Słowa Ewangelii według świętego Mateusza
Jezus powiedział do swoich Apostołów: «Nie sądźcie, że przyszedłem pokój przynieść na ziemię. Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synowę z teściową; i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy.
Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze swego krzyża, a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien.
Kto chce znaleźć swe życie, straci je, a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je».
Oto słowo Pańskie.
Wspomnienie
Wspomnienie św. Wacława, męczennika.
Wacław urodził się ok. roku 907. Jako władca Czech utwierdzał wiarę w kraju. Został zamordowany na polecenie swojego brata Bolesława ok. 930 r. Jest głównym patronem Czech.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Piękno Maryi The beauty of Mary

Nasza codzienność. Our everyday life.

Życie!!!