Wspomnienie św. o. Pio z Pietrelciny.

23 września 2015 r., Środa
Rok B, I
Dwudziesty piąty tydzień okresu zwykłego

Św. Pio z Pietrelciny, prezbitera
Wspomnienie obowiązkowe
Pierwsze czytanie:
Psalm responsoryjny:
Śpiew przed Ewangelią:
Ewangelia:

PIERWSZE CZYTANIE
Ga 2, 19-20 Już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus
Czytanie z Listu świętego Pawła Apostoła do Galatów
Bracia:
Ja dla Prawa umarłem przez Prawo, aby żyć dla Boga: razem z Chrystusem zostałem przybity do krzyża.
Teraz zaś już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus.
Choć nadal prowadzę życie w ciele, jednak obecne życie moje jest życiem wiary w Syna Bożego, który umiłował mnie i samego siebie wydał za mnie.
Oto Słowo Boże.

PSALM RESPONSORYJNY:
Ps 128 (127), 1-2. 3. 4-5 (R.: por. 1a)
Błogosławiony, kto się boi Pana.
Szczęśliwy człowiek, który się boi Pana *
i chodzi Jego drogami.
Będziesz spożywał owoc pracy rąk swoich, *
szczęście osiągniesz i dobrze ci będzie.
Błogosławiony, kto się boi Pana.
Małżonka twoja jak płodny szczep winny *
w zaciszu twojego domu.
Synowie twoi jak oliwne gałązki *
dokoła twego stołu.
Błogosławiony, kto się boi Pana.
Tak będzie błogosławiony człowiek, *
który się boi Pana.
Niech cię z Syjonu Pan błogosławi
i obyś oglądał pomyślność Jeruzalem *
przez wszystkie dni twego życia.
Błogosławiony, kto się boi Pana.

ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:
J 15, 4. 5b
Alleluja, Alleluja, Alleluja
Trwajcie we Mnie, a Ja w was trwał będę.
Kto trwa we Mnie, przynosi owoc obfity.
Alleluja, Alleluja, Alleluja

EWANGELIA
Mt 16, 24-27 Kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je
Słowa Ewangelii według świętego Mateusza
Jezus powiedział do swoich uczniów: «Jeśli kto chce pójść za Mną, niech się zaprze samego siebie, niech weźmie krzyż swój i niech Mnie naśladuje. Bo kto chce zachować swoje życie, straci je; a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je.
Cóż bowiem za korzyść odniesie człowiek, choćby cały świat zyskał, a na swej duszy szkodę poniósł? Albo co da człowiek w zamian za swoją duszę?
Albowiem Syn Człowieczy przyjdzie w chwale Ojca swego razem z aniołami swoimi, i wtedy odda każdemu według jego postępowania».
Oto słowo Pańskie.
Wspomnienie
Wspomnienie św. o. Pio z Pietrelciny.
Ojciec Pio, Francesco Forgione, urodził się 25 maja 1887 r. Wstąpił do Zakonu Braci Mniejszych Kapucynów. Miał dar stygmatów, które pozostały otwarte i krwawiące przez pół wieku. Zmarł 23 września 1968 r.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Piękno Maryi The beauty of Mary

Nasza codzienność. Our everyday life.

Życie!!!