Ofiarowanie Najświętszej Maryi Panny

21 listopada 2015 r., Sobota
Rok B, I
Trzydziesty trzeci tydzień okresu zwykłego

Ofiarowanie Najświętszej Maryi Panny
Wspomnienie obowiązkowe
Pierwsze czytanie:
Psalm responsoryjny:
Śpiew przed Ewangelią:
Ewangelia:

PIERWSZE CZYTANIE
Za 2, 14-17 Ciesz się i raduj, Córo Syjonu, bo już idę
Czytanie z Księgi proroka Zachariasza
«Ciesz się i raduj, Córo Syjonu, bo już idę i zamieszkam pośród ciebie, mówi Pan. Wówczas liczne narody przyznają się do Pana i będą ludem Jego, i zamieszkają pośród ciebie, a ty poznasz, że Pan Zastępów mnie posłał do ciebie».
Tak więc Pan zawładnie Juda jako swoim dziedzictwem w Ziemi Świętej i wybierze sobie znów Jeruzalem. Zamilknij, wszelkie ciało, przed obliczem Pana, bo już powstaje ze świętego miejsca swego.
Oto Słowo Boże.

PSALM RESPONSORYJNY:
Łk 1, 46-48. 49-50. 51-53. 54-55
Bądź pochwalona, Boża Rodzicielko.
Wielbi dusza moja Pana, *
i raduje się duch mój w Bogu, Zbawcy moim.
Bo wejrzał na uniżenie swojej służebnicy. *
Oto bowiem odtąd błogosławić mnie będą wszystkie pokolenia.
Bądź pochwalona, Boża Rodzicielko.
Gdyż wielkie rzeczy uczynił mi Wszechmocny, *
święte jest imię Jego.
Jego miłosierdzie z pokolenia na pokolenie *
nad tymi, co się Go boją.
Bądź pochwalona, Boża Rodzicielko.
Okazał moc swego ramienia,
rozproszył pyszniących się zamysłami serc swoich.
Strącił władców z tronu, a wywyższył pokornych.
Głodnych nasycił dobrami, a bogatych z niczym odprawił.
Bądź pochwalona, Boża Rodzicielko.
Ujął się za swoim sługą, Izraelem,
pomny na swe miłosierdzie.
Jak przyobiecał naszym ojcom,
Abrahamowi i jego potomstwu na wieki.
Bądź pochwalona, Boża Rodzicielko.

ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:
Łk 11, 28
Alleluja, Alleluja, Alleluja
Błogosławieni ci, którzy słuchają słowa Bożego
i zachowują je wiernie.
Alleluja, Alleluja, Alleluja

EWANGELIA
Mt 12, 46-50 Prawdziwa rodzina Jezusa
Słowa Ewangelii według świętego Mateusza
Gdy Jezus przemawiał do tłumów, oto Jego Matka i bracia stanęli na dworze i chcieli z Nim mówić. Ktoś rzekł do Niego: «Oto Twoja Matka i Twoi bracia stoją na dworze i chcą mówić z Tobą».
Lecz On odpowiedział temu, który Mu to oznajmił: «Któż jest moją matką i którzy są moimi braćmi?»
I wyciągnąwszy rękę ku swoim uczniom, rzekł: «Oto moja matka i moi bracia. Bo kto pełni wolę Ojca mojego, który jest w niebie, ten Mi jest bratem, siostrą i matką».
Oto słowo Pańskie.
Wspomnienie
Wspomnienie ofiarowania Najświętszej Maryi Panny.
Dzisiejszy dzień upamiętnia poświęcenie kościoła Najświętszej Maryi Panny, który został zbudowany obok świątyni jerozolimskiej w 543 r. Wspominamy dzisiaj ofiarę, która dokonała się w sercu Maryi oraz Jej zgodę na wypełnienie się woli Bożej w Jej życiu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Piękno Maryi The beauty of Mary

Życie!!!

Nasza codzienność. Our everyday life.